Το χρονικό διάστημα  25 -27  Μαΐου 2022, πραγματοποιήθηκε στο 2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου η τρίτη συνάντηση εκπαιδευτικών  στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229, με τίτλο: “Creating inclusive learning environment for students with special needs”- «Δημιουργία περιβάλλοντος μάθησης χωρίς αποκλεισμούς για μαθητές με ειδικές ανάγκες». Το 2o Γυμνάσιο Τυρνάβου, υποδέχτηκε ομάδα  τεσσάρων (4) εκπαιδευτικών από σχολεία τριών χωρών της Πολωνίας, της Ιταλίας και της Βουλγαρίας καθώς και το διευθυντή του Ιταλικού σχολείου. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται με συντονιστή το σχολείο της Κρακοβίας και μέλη σχολεία  από διαφορετικά πολιτιστικά πλαίσια: Αytos  (Βουλγαρία), Τύρναβος (Ελλάδα), Laterza (Ιταλία). Στο 2ο γυμνάσιο Τυρνάβου λειτουργούν τμήματα  ένταξης για εκπαιδευόμενους  με ειδικές ανάγκες, μετανάστες μαθητές και όσοι προέρχονται από διαφορετικές πολιτιστικές και κοινωνικές μειονεκτούσες περιοχές που κινδυνεύουν από αποκλεισμούς. Ακολούθησε παρουσίαση προγράμματος  δραστηριοτήτων Ενσυναίσθησης με επίκεντρο τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, από την ψυχολόγο κ. Κωνσταντινίδη Ιωάννα  και την κοινωνική λειτουργό κ. Συμεωνίδου Κυριακή, του σχολείου μας  με θέμα «Κατανοώντας τους φίλους μου». Το πρόγραμμα αφορούσε  την εκπαίδευση των παιδιών στις ατομικές διαφορές και την καλλιέργεια της Ενσυναίσθησης. Οι δραστηριότητες που πραγματοποίησαν οι μαθητές, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus του σχολείου μαζί με μαθητές των τμημάτων ένταξης του σχολείου,  προέρχονται από το πρόγραμμα «Κατανοώντας τους φίλους» (understanding friends) της Catherine Faherty και περιλάμβαναν   Δραστηριότητες Λεπτής Κινητικότητας, Οπτική Δραστηριότητα, Αντιληπτική Δραστηριότητα και Οπτική και λεκτική δραστηριότητα. Μετά το τέλος των δραστηριοτήτων ακολούθησε  συζήτηση  με τους μαθητές, σχετικά με το πως ένιωσαν, τι τους δυσκόλεψε, τι θα τους δυσκόλευε στην καθημερινότητα τους, τι θα ήταν δύσκολο να κάνουν, αν θα χρειάζονταν κάποιας μορφής βοήθεια κλπ. Η κ. Κωνσταντινίδη εξήγησε στους μαθητές ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και η κ. Συμεωνίδη  ότι οι δραστηριότητες αυτές έγιναν για να αναπτύξουν  την ενσυναίσθηση, την  ικανότητα κατανόησης της συμπεριφοράς, των συναισθημάτων και των κινήτρων ενός άλλου ατόμου με ειδικές ανάγκες. Ακολούθησε συζήτηση με τους καθηγητές, ανταλλαγή απόψεων  και αξιολόγηση της παρουσίασης και του μαθήματος.

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab