Το 2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου, από το  σχολικό έτος (2020-2021), συμμετέχει ως εταίρος σε ένα τρίτο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS +, δράση ΚΑ229/ Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών με τίτλο:«Δημιουργία μαθησιακού περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς για μαθητές με ειδικές ανάγκες»( “Creating inclusive learning environment for students with special needs”), που θα διαρκέσει 24 μήνες. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται με συντονιστή το σχολείο Szkola Podstawowa της Κρακοβίας(Πολωνία) και μέλη σχολεία από διαφορετικά πολιτιστικά πλαίσια: Comprehensive (1-12) school Nikola Vaptsarov– Αytos(Βουλγαρία), 2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου– Τύρναβος (Ελλάδα), Istituto Comprensivo Marconi-Michelangelo- Laterza(Ιταλία). Στα συγκεκριμένα  σχολεία  υπάρχουν τμήματα ένταξης με  πολλούς εκπαιδευόμενους  με ειδικές ανάγκες, μετανάστες φοιτητές και όσοι προέρχονται από διαφορετικές πολιτιστικές και κοινωνικές μειονεκτούσες περιοχές που κινδυνεύουν από αποκλεισμούς. Βασική προτεραιότητα του προγράμματος  είναι ο όσο το δυνατόν πιο ομαλός τρόπος ένταξης των μαθητών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες στην κανονική τάξη και η αποτελεσματικότερη διδασκαλία τους. Ο κύριος στόχος του έργου θα είναι η δημιουργία περιβάλλοντος μάθησης χωρίς αποκλεισμούς για μαθητές με ειδικές ανάγκες μέσω πόρων ΤΠΕ, λογικά παιχνίδια, κωδικοποίηση, παιχνίδια ενσυνειδητότητας, μουσική, καλλιτεχνικές και θεατρικές δραστηριότητες.

Η διάρκεια του προγράμματος ήταν αρχικά διετής (2020-22) και λόγω covit παρατάθηκε μέχρι 31-8- 2023

Την παιδαγωγική ομάδα του 2ου  Γυμνασίου Τυρνάβου αποτελούν οι εκπαιδευτικοί:

  1. Πορτέσης Νίκος (Διευθυντής -Χημικός Μηχανικός)
  2. Κουτσιμανή Τατιάνα (Μουσικής)
  3. Καρακώστα Ελισσάβετ(Χημικός)
  4. Μαγαλιού Ελένη(Γεωλόγος)
  5. Γκαλίτσιου   Βασιλική (Μαθηματικός Ειδικής αγωγής)

Υπεύθυνος υλοποίησης και συντονιστής του προγράμματος (contact person) είναι η εκπαιδευτικός Ελένη Μαγαλιού.

Οι κύριοι στόχοι του έργου:

Στόχοι μαθητών:

– να δημιουργηθεί υποστηρικτικό και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης

– να εξισωθούν οι όροι ανταγωνισμού και να αυξηθούν οι ευκαιρίες των μαθητών με ειδικές ανάγκες

– να βελτιώσουν τη μνήμη τους

– να βελτιώσουν τη συγκέντρωσή τους και την ετοιμότητά τους για μάθηση (ειδικά μαθητές με ΔΕΠΥ)

– να ενισχύσουν την αυτογνωσία και την αυτοεκτίμησή τους

– να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στις ΤΠΕ και να επεκτείνουν μια σειρά από πόρους ΤΠΕ

– να αναπτύξουν τις λογικές τους δεξιότητες και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων

– να προωθήσουν τη δημιουργικότητά τους

– να αναπτύξουν το κίνητρό τους για μάθηση

– να αναπτύξουν το πνεύμα συνεργασίας τους

– να αναπτύξουν τις γλωσσικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες

Στόχοι εκπαιδευτικού:

– ανάπτυξη νέων μεθόδων διδασκαλίας

– να συζητήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα

– να επεκταθεί η χρήση των ΤΠΕ σε όλα τα μαθήματα

Στόχοι του σχολείου:

– να ανεβάσει το επίπεδο εκπαίδευσης

– να δώσει στο σχολείο μια διεθνή διάσταση

– να δημιουργήσει  συνδέσμους με διεθνή σχολεία για την έναρξη διαδικτυακών έργων στο μέλλον (π.χ. στο eTwinning).

Θα υπάρχουν πολλές διαφορετικές ομάδες συμμετεχόντων:

α) μαθητές (13-15 ετών) και εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν άμεσα στο έργο – θα λάβουν μέρος στις κινητοποιήσεις και θα συμμετάσχουν σε όλες τις δράσεις που συνδέονται με την υλοποίηση του έργου

β) Καθηγητές ΤΠΕ, Αγγλικών, Μαθηματικών, Φυσικών επιστημών, Τέχνης και Μουσικής από τα σχολεία  που θα συνεργαστούν και θα βοηθήσουν στην υλοποίηση του έργου

γ) καθηγητές που λαμβάνουν μέρος σε μαθήματα ειδικότητας που επικεντρώνονται στην εργασία με μαθητές με ειδικές ανάγκες, οι οποίοι θα μοιραστούν τις γνώσεις τους και εμπειρία

δ) όλοι οι μαθητές του σχολείου μας που θα ωφεληθούν από τα αποτελέσματα της υλοποίησης του έργου

ε) μαθητές, οι οικογένειές τους, εκπαιδευτικοί και ντόπιοι πολίτες που θα εμπλακούν έμμεσα στο έργο – θα παρακολουθήσουν την υλοποίηση του έργου στις ιστοσελίδες των σχολείων μας στο Facebook.

Θα οργανωθούν δύο είδη κινητικότητας.

 Πρώτον, θα οργανωθούν 4 κινητικότητες που θα επικεντρωθούν στην ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών. Οι καθηγητές θα παρακολουθήσουν μαθήματα κατά τη διάρκεια βραχυπρόθεσμων εκδηλώσεων κοινής εκπαίδευσης προσωπικού. Στη συνέχεια, θα πραγματοποιήσουν τα δικά τους μαθήματα για να βάλουν τις γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά την πρακτική. Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων θα δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό βιβλίο στο οποίο θα προετοιμάζουμε μεθόδους και δραστηριότητες με στόχο την επίτευξη των  στόχων  του έργου.

Στο δεύτερο μέρος του έργου, οι ιδέες μας θα εφαρμοστούν με τους μαθητές μας στα σχολεία μας  κατά τη διάρκεια και μετά βραχυπρόθεσμων ανταλλαγών  ομάδων μαθητών. Οι συμμετέχοντες θα συνεργαστούν μαζί σε ομάδες. Θα δημιουργήσουν κοινά έργα, τα οποία θα είναι κοινόχρηστα στο TwinSpace και σε άλλα ψηφιακά εργαλεία. Τα αποτελέσματα, οι δραστηριότητες και οι πόροι του έργου θα εφαρμόζονται στα σχολεία μας σε τακτική βάση μακροπρόθεσμα. Το έργο θα έχει θετικό αντίκτυπο όχι μόνο στα εκπαιδευτικά μας κέντρα αλλά και στις τοπικές μας κοινωνίες. Ελπίζουμε ότι το έργο θα βοηθήσει τους μαθητές μας να πάρουν καλύτερους βαθμούς, να επιτύχουν υψηλά στις εξετάσεις και να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι για τη λειτουργία στον κόσμο της εργασίας. Ως αποτέλεσμα της διεθνούς μας συνεργασίας, το σχολείο μας θα λάβει τη διεθνή διάσταση. Θα λάβουμε μέτρα για τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου και να συνεχίσουμε τη διεθνή μας συνεργασία. Θα δημιουργήσουμε δεσμούς και συνεργασίες με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία που είναι πρόθυμα να μοιράζονται τις εμπειρίες και τις καλές πρακτικές τους. Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθούν 4 κινητικότητες με 6 συμμετέχοντες μαθητές και 2 καθηγητές.